Listopad je i mjesec svjesnosti o disleksiji.
"Radi se o specifičnoj teškoći čitanja i pisanja, a uz taj pojam vezana je i diskalkulija, teškoća računanja" pojsnila je na početku gostovanjau emisiji Radio ordinacija na Rovinj FM-u Ines Pučić, logoped u osnovnoj školi Jurja Dobrile i u Specijalnoj bolnici "Martin Horvat" u Rovinju.
"Radi se o specifičnim teškoćama učenja i najčešće se s tom dijagnozom srećemo u školskoj dobi. Iako je najpoznatiji oblik zamjena mjesta slova, pravi je problem dekodiranje, povezivanje glasa i slova. Dijete može i jako brzo naučiti prepoznavati slova, ali ih ne može spajati u riječi.
Kasnije se, zbog sporijeg početka usvajanja vještine čitanja mogu javiti teškoće u čitanju, ono nije tečno, iscjepkano je.
Posljedica je da i kad dijete pročita taj tekst, dosta je loše razumijevanje, dijelom i zbog toga što je veliki dio koncentracije zapravo utrošen na sam proces čitanja, na dešifriranje i dekodiranje."
"Djeca s disleksijom su najčešće djeca urednog intelektualnog razvoja, kognitivnog funkcioniranja. Kada im netko drugi pročita taj isti tekst, nemaju problema sa razumijevanjem. Većina nerazumijevanja je upravo u procesu dekodiranja." rekla je Pučić.