Klub-knjižara Giardini 2 ugostio je u četvrtak, 27. lipnja Tamaru Obrovac koja je brojnoj okupljenoj publici predstavila svoj novi album TransAdriaticum.
Album je ovog lipnja objavljen u nakladi Alessa Records-a i na njemu joj se pridružio njezin novi TransAdriatic kvartet kojeg čine izvanserijski hrvatski bubnjar Krunoslav Levačić te dvojica značajnih predstavnika suvremene talijanske jazz scene, pijanist Stefano Battaglia i kontrabasist i violončelist Salvatore Maiore.
Skupina interpretira izvorne skladbe Tamare Obrovac, pjesme koje su ukorijenjene u njezinoj istarskoj domovini - njezinim ljudima, zemlji i legendama i zajedno donose jedinstveni glazbeni projekt drugačije glazbene estetike koji kombinaciju jazza i tradicije pretvara u improviziranu glazbu modernog doba i intimističkog prizvuka.
U razgovoru s direktoricom Sa(n)jam knjige u Istri, Magdalenom Vodopijom, autorica svih skladbi albuma Tamara Obrovac rekla je "Ovi glazbenici sviraju mediteranski jazz bez upadanja u klišeje. Skladbe sam radila upravo za ovaj ansambl i htjela sam postići filigransku estetiku bez pretenzija u ikakvom smjeru. Budući da glazbenici dolaze iz Hrvatske i Italije, TransAdriaticum povezuje talijansku i hrvatsku stvarnost".
"Pula je moj grad kojem uvijek fali nekog identiteta i nikako da se profilira. Velika mi je čast što mjesto kao što je ovaj Klub postoji u Puli, a ovo je prva prezentacija velikog albuma koju sam napravila u rodnom gradu. U Istri se ipak cijeni rad. Ako radiš i funkcioniraš u kulturi, to je i primijećeno", rekla je Tamara Obrovac te dodala da Pula zaslužuje i dobar jazz festival.
Plodna i svestrana umjetnica govorila je o dugogodišnjoj suradnji s klaviristom Matijom Dedićem i bubnjarom Krunoslavom Levačićem kao i o suradnji s pjesnicima, izdvojivši Milana Rakovca, koji je autor stihova jedne od njenih najizvođenijih skladbi Črno zlo. Na promociji je predstavila još jednog od svojih dugogodišnjih suradnika, dizajnera Matiju Debeljuha.
Više od deset godina surađuje s Tamarom, rekao je, i uigran su tim jer su oboje perfekcionisti. Istaknuo je da velik dio dizajna koji je osmislio za njene glazbene CD-e čine likovni predlošci Ivana Obrovca, koje je birao u njegovom ateljeu, pažljivo ih uklapajući u glazbenu priču.
FOTO: MANUEL ANGELINI