U prostorijama Dnevnog centra Rojc u Puli, održano je performativno - likovno događanje ciklus: Izgubljeni Miraz 8/23. Petra Dugandžića, rođenog u Čapljini (Radišići), BiH. Kao punoljetan odlazi u inozemstvo gdje se intenzivno bavi kreativnim aktivnostima.
Kroz oblikovanje dotiče raznovrsne medije iskaza: modeling, dizajn, video, pokret, gluma, performans, slikarstvo… Nastupi, izvedbe, projekti mnogobrojni su i često spontani, nenajavljeni.
Autor je najveće čestitke na svijetu (100m) naslikane povodom ulaska Hrvatske u EU, prezentirane u Zagrebu, tijekom XII. mjeseca 2014. godine. Glumio je u BiH filmu „Preko mosta ljubavi“.
Nastupao je u nekoliko spotova domaćih izvođača (Franka Batelić, Hari Rončević, Mejaši...), te u više serija, reklama i sl. Autorske performanse realizirao je na mnogim lokacijama (Ljubuški, Grožnjan, Sarajevo, Poreč, Ljubljana, Zürich, Oslo, Thailand...).
Najbrojnije plesne i glumačke izvedbe u RH, realizirao je s organizacijom „Istra Inspirit“ i plesne skupine „Roxanne“ iz Rovinja. Tijekom boravka u Thailandu plesao je za njihovu Kraljevsku obitelj. Slikarskim radovima predstavio se na 7 samostalnih izložbi konceptualnog karaktera. Kroz djelovanje, predaje se spontanom iskazu. Njegov je moto: „Svaki je novi dan poput netaknutog slikarskog platna“.
Riječi kustosa Borkovsky Eugena iz kataloga PONOVLJENO RAĐANJE
Petar Dugandžić autor je koji intenzivno živi, snažno doživljava stvari/situacije i iskazuje potrebu vizualizirati impresije. Njegovi radovi dodiruju osobna stanja koja pretače u performativno-likovni iskaz. Primjetna je doza akcionizma, pozitivnog aktivizma. Na rubu egzaltacije i intimnog iskaza, dojmljive su njegove javne izvedbe.
Projekti se vežu na suvremeno ozračje koje unosi eksperiment, slučajnost, uz promišljene kombinacije tehnologija i načina javne prezentacija. Petar ima iskustvo lokalnih i interkontinentalnih lokacija, gdje zapaženo izriče osobna i lokalna stanja, često svjedočeći trivijalnosti recentnog povijesnog trenutka.
Iako mu je tjelesni pokret možda najizražajniji način iskaza, on se ne boji dodira s materijom pa često koristi raznorodne tehnike i građu. On intenzivno stvara pa se, iz mnogobrojnih uprizorenja, uvijek mogu izdvojiti vizualizacije koje možemo doživjeti kao autorske.
PLACENTA/Izgubljeni Miraz VIII. nova je, samostalna, multimedijalna prezentacija. Nadovezuje se na izložbeno - performativni slijed njegovih izvedbi. Nosi broj VIII. i dio je niza od samozadanih XXIII., koje autor planira održati tijekom budućeg vremena. To ostvaruje na način da se izvedbe realiziraju svake godine, na isti dan, često na drugoj lokaciji.
Stvaralački rad umjetnika je ovjekovječio objektiv talentiranog fotografa Deana Buzlete.