U Balama je danas održan 9. Regionalni Forum obiteljskog smještaja Istarske županije koji je okupio sve važne dionike iz sektora turizma s naglaskom na obiteljski smještaj, predsjednike udruga obiteljskog smještaja iz Istarske županije, kao i brojne znatiželjne iznajmljivače koji žele poboljšati usluge koje pružaju gostima tijekom iz godine u godinu.
Bili su tu i Nada Prodan Mraković, pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije, član Vijeća HTZ-a i predstavnik HOK-a Stanislav Briškoski, iciana Trošt Kožljan iz HGK Županijske komore Pula, Orhideja Petković, ravnateljica Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula, Sandi Drandić, direktor Turističke zajednice Bale, Edi Pastrovicchio, načelnik Općine Bale te mnogi drugi.
Događaj je ove godine održan u sklopu projekta KLIK Pula – Centar za kompetentno cjeloživotno razvijanje inovativnih znanja i vještina u sektoru ugostiteljstva i turizma, u organizaciji Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula kao nositelja projekta te HGK – Županijske komore Pula kao partner na projektu.
Forum obiteljskog smještaja je edukativni program za pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu iz Istarske županije. Svrha Foruma je pružanje aktualnih informacija za pomoć u pripremi turističke sezone i uvida u trendove na turističkom tržištu te novitete u ponudi i potražnji. Također, služi kao platforma za razvoj suradnje i razmjenu iskustava među i pružateljima usluga smještaja u domaćinstvu.
Sve je započelo zanimljivim predavanjima pa je tako Massimo Piutti, predsjednik uprave Mon Perin d.d., govorio o jedinstvenom modelu upravljanja i doprinosa turističkom razvoju Bala, Dean Verbanac, direktor Intersoft technologies d.o.o. i predsjednik strukovne grupe ICT Istre ŽK Pula, predstavio je aplikaciju mVisitor za olakšanu i pojednostavljenu prijavu gostiju, dok je Kandida Milotić Ištoković, zamjenica direktora My Vacation j.d.o.o., predstavila još jedno digitalno rješenje koje podiže razinu usluge u obiteljskom smještaj te gostima, osim informacija o objektu, daje i personalizirane preporuke vlasnika objekta o tome što raditi i što posjetiti u okolici objekta.
Govorilo se i o zaštiti od požara pa je Marcel Juriša, direktor D.M.M. tim d.o.o. i član Grupacije dimnjačara HGK, održao predavanje na temu Obveze vlasnika objekata oko kontrole ložišta i dimnjaka radi osiguranja i zaštite od požara, dok je dr. Srđan Jerković, direktor Medicus d.o.o., govorio o zdravstvenoj sigurnosti turističke destinacije.
Publici je zanimljivo bilo i predavanje koje je održala Tea Rubeša, savjetnica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Područni uredu Rijeka, a koja je govorila o tome kako prilagoditi destinaciju, ali i smještajne objekte osobama s invaliditetom.
Prije Okruglog stola govorila je još i Manuela Hrvatin, zamjenica nacionalnog koordinatora Europskog udruženja za interpretaciju baštine za Hrvatsku INTERPRET EUROPE, koja je objasnila kako gostima predstaviti kulturnu baštinu destinacije.
Nakon predavanja koja su obuhvatila raznolike tematike, uslijedio je Okrugli stol na temu "Domaćini u obiteljskom smještaju kao promotori destinacije" na kojem su sudjelovali Nada Prodan Mraković, pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije, Mladen Draguzet, direktor Istra Adventure d.o.o. i predsjednik Strukovne grupe putničkih agencija ŽK Pula, Katarina Dobrić Dabić, direktorica Adventure holiday d.o.o. i predsjednica Strukovne podgrupe pustolovnog turizma ŽK Pula, Ljutvija Murić, direktor La Grisa d.o.o. te Ticiana Trošt Kožljan, HGK – Županijska komora Pula.
Nastavno na mnogobrojne konstruktivne ideje, razmišljanja i savjete koje su iznijeli sudionici Okruglog stola, zaključeno je da domaćini u obiteljskom smještaju moraju osvijestiti činjenicu da su oni zapravo važni promotori destinacije te se potruditi kako bi taj posao obavljali što bolje na vlastitu dobrobit, ali i dobrobit turizma općenito.
Kroz razgovor su prisutni skrenuli pozornost na to da je potrebno dočekati goste, brinuti o njima i pružiti im sve važne informacije koje ih zanimaju, a ukazali su i na to da mora postojati individualan pristup prema svakom gostu kako bi se svi koji posjećuju razne destinacije u Istarskoj županiji osjećali dobrodošlo.
Dodajmo još kako je, u organizaciji Turističke zajednice Bale, po završetku Foruma održana turistička šetnja kroz starogradsku jezgru Bala kojoj je cilj bio upoznati povijest i kulturnu baštinu mjesta.